Saturday, September 19, 2009

Model Kapal Terbang

Aku kumpul model2 kapal terbang sebagai satu hobi gak la, selain photography. Aku start collect model2 aircraft ni rasanya dlm 3-4 tahun lepas kot. Mula minat nak membeli tu masa aku tgh boring2 tunggu flight nak balik Kuching, masa aku jadi weekend husband dulu....masa tu LCCT blum ada..Airasia still naik kat KLIA....so selalu la aku round2 ader satu kedai jual souvenier kat situ...Model first aku beli Iberia MD80...start dari situ la every fortnight aku balik KL..mesti aku beli satu...harga yg tu tak mahal sangat la dlm RM 28 jer....Lepas dah ader 4-5 bijik, baru la aku terpikir, bagus gak ni klu aku buat collection....so, aku pun start la mintak kawan2 tolong belikan ....model2 kapal terbag ni exclusive sikit klu beli inflight tapi aku bukan lah jenis yg selalu travel sgt.....sbb tu la kena mintak tolong kawan2 belikan, klu diorg ader peluang naik airlines yg aku blum ader lagi.....so klu korang2 ader peluang inform la aku..aku nak pesan...Tak semua model2 tu beli inflight..ader gak la la yg aku beli kat kedai toys....aku tak kisah sgt psl quality....klu nak collect semua yg high quality pun susah jugak...so aku campur2...ader tg murah, ader yg mahal.....paling mahal aku beli RM280 klu tak silap...yg Korean Air B787 Dreamliner tu...aku beli kat Jakarta....quality mmg mantap la..very detail......apa yg aku pentingkan body dia metal, ader unsur2 real sikit la...tak nak la nampak kartun or mainan sgt.....ish..kira agak lama gak la takde penambahan dlm koleksi aku ni........mmmm...

Ni la antara koleksi aku.......


KLM B747-200


Korean Air B787 Dreamliner


Malaysia Airlines B777-201


United Airlines B777-200


DHL B757


Vietnam Airlines B747-200


Airasia A350


Iberia MD80


Japan Airlines B747-200


Gulf Air A330-200

Gambar2 di atas cuma sebahagian jer. Full collection nak tgk...kena gi Flickr aku la....

Chiow dulu...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails