Tuesday, September 29, 2009

Ultra "thaqif" man

Minat dan kecenderungan Thaqif dgn ultraman makin menjadi.2....skrg ni dah sampai ke tahap meniru aksi2 pertarungan ultraman dgn raksasa....dah selalunya sama ada aku atau atuk nya lah yg akan jadi sparring partner dia....sbb kitorg dua jer yg layan dia...ummi dgn uwan dia buat tak layan jer....aku mmg suka dan geli hati tgk telatah dan keletah budak2 berumur 2-3 tahun mcm Thaqif.....

Dua hari lepas, aku terpikir nak belikan tiub bop bag yg boleh pantul tegak balik tu utk dijadikan 'sparring partner' Thaqif.....so, boleh lah aku buat benda lain daripada asyik nak layan dia main lawan-lawan jer...boring gak kadang2 tu....and maybe gak boleh elakkan dia dari dok main hempas2 bantal dan brg2 dlm umah yg lain...takut pecah jer........ternyata idea tu berkesan....dulu masa dia umur setahun aku ader gak la beli benda ni kasi dia main, tapi dia tak minat langsung....sampai2 last2 benda tu bocor.....mungkin time tu belum sampai masa dia tau nak boxing2 ni......tapi kali ni..dia suka betul....

Aku beli la bop bag dolpin kat carrefour wangsa maju...sampai jer umah terus la inflate kan.......terus si thaqif boxing dgn benda tu sampai kol 12 tgh mlm lebih...berpeluh2 dia....sampai dia letih...sampai dia sendiri yg ckp "nak nenen (susu)"....selalunya puas paksa dia minum susu.....sebelum tido sbb dia berpeluh & melekit, takut dia tak selesa tido, aku jirus2 sikit la badan dia.....esoknya kitorg nak balik Seremban, so sebelum balik tu beli lagi satu bop bag tu sbb ingat nak letak kat sana lagi satu...umah sana luas, mesti lagi senang dia nak bergasak...klu nak angkut ulang alik...tak dapek la....benda tu agak besar la utk keta atos "turbo" aku tu...hehehe....takkan nak inflate deflate...mampiuh den...beli jer lah lagi satu senang...yg 2nd ni aku beli gambar ultraman...mesti la dia lagi suka......


Ni lah rupanya bop bag "dolphin" tu


Yg ni pulak, yg letak kat Seremban...


Thaqif Sang Ultraman...



Sempat jugak la aku shoot video aksi2 Thaqif mengganas....warning, budak2 kecik nak tgk video ni mesti under parent discretion ha...aku tak tanggung......



Tak tau lah sampai bila si Thaqif & ultramannya akan terus berjuang....

oklah...chiow dulu...bye...

2 comments:

  1. Lama beb, budak punya minat kat Ultraman ni.
    Kau rajin-rajin la research kat Net utk terang kat dia pasal Ultra series ni.

    ReplyDelete
  2. hahaa.....aku memnag dok belajar gak sikit2 psl ultraman ni.....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails