Sunday, March 22, 2009

Konsert AF-7 Minggu Ke-2

Persembahan minggu ni dah mula menampakkan jurang perbezaan dah kemampuan pelajar. Berbanding mingu pertama,yang pelajar diberi lagu kegemaran masing2, tapi kali ni kena bawak lagu medley yg mmg uji kemampuan diorg dan sepatutnya lebih memudahkan penonton nak pilih sapa yg nak dikeluarkan, tapi as usual bukan faktor persembahan semata2 yg boleh singkirkan pelajar, drama2 dlm diari pun memainkan faktor which is in my personal opinion is unfair..that's why aku tak suka tgk diari...klu tgk pun sbb nak tau lagu apa diorg nak nyanyi jer.....

Konsert mingu ni, first time diorg nyanyi menuju puncak tapi masa pembukaan konsert. Aku rasa lebih bagus sebbnya, masa awal2 konsert budak2 tu lebih semangat sbb diorg dok pikir nak buat persembahan lebih drp dok pikir nak kena singkir..so lebih bersemangat.....klu menuju puncak kat hujung semua dlm kepala dok pikir sapa nak kena sack tu yg buat persembahan jadi tak best...boleh nampak expressi muka diorg....

Minggu ni punya konsert, sama mcm Edrie dgn Adlin, aku kasi best student kat Hafiz. second aku kasi Claudia....Hafiz aku rasa dia mmg talented, pandai control suara, tone bagus, personaliti menarik, paling penting dia nampak original....cara dia kontrol suara tu ader sikit2 cam penyanyi Nidji....bila dia nyanyi lagu Toyol tu aku kagum sbb dia boleh buat lagu tu jadi best....aku rasa susah nak buat lagu Toyol tu jadi best sebb lagu tu lagu biasa drp seorg penyanyi biasa...Aznil.....Bagi aku klu Hafiz maintain persembahan dia dia mmg calon finalis....aku berani ckp walaupun baru dua Konsert...sebb aku rasa dia mmg original...tapi tatau la...sebb pengundi malaysia ni cam pelik sikit...selalunya org2 talented tapi ader buat slack sikit dlm diari mesti kena kluar...tu la yg jadi dgn Aizat dulu....mungkin benda ni pun boleh jadi kat Hafiz...harap2 tak...

Claudia, minggu ni bagus...berbeza sgt dari minggu lepas, hancur....cuma minah ni aku rasa identiti dia terlalu nak ke arah Dayang Nurfaizah..kalu korang perasan la, lengguk dia nyanyi mmg cam Dayang....anyway minggu ni dia ok sgt2....lagu Ku Mahu dgn lagu Wanita tu sesuai sgt la dgn dia....

Rubisa, personal favourite aku not bad, aku yakin dia mmg boleh kasi good performance, maybe kena improve sikit vocal control esp on high note....aku yakin dia boleh kasi persembahan above or on par every week.....

Isma mmg aku yakin dia boleh buat. dia mmg ader voice control yg bagus...ye lah dia pun agak quite experience kan..tu la membezakan dia dgn pelajar lain...

Akim minggu ni agak tak best, mungkin jugak sebab dia kena giliran pertama, jadi tak berapa panas. Anyway dia punya tone suara bagus...boleh jual...

Sidi, Yazid agak hancur la...Sidi nyanyi lagu Kukoo, Ferhad tu mmg hancur...dh agak dah..agak sukar actually nak nyanyi lagu Ferhad tu...si Yazid pulak mmg betul la dia ckp lagu lelaki ini dhn fikirkah tu bukan jiwa dia..mmmg bukan jiwa dia pun....sebb tu jahanam...

Qhaud aku mmg kesian la kat dia dpt lagu Meet Uncle Hussin. bukan senang nak bawak lagu tu....org mesti nak bandingkan dgn Lan...mana boleh nak lawan vocal pic tinggi cam Lan MUH tu...

Zizi, Aishah not bad ..tak teruk sgt la...on par. ...ader la slack sikit2 lagi, very minor.... persembahan biasa, tak outstanding...tu jer....

Rini aku mmg setuju dgn Adlin...aku mmg tgk dia ni terlalu mendatar...takde dinamik...dari last week lagi aku perasan....takde something yg best teruja utk aku tgk.....boleh nyanyi cuma tak menonjol.....

Obri, aku rasa lagu dia dah cukup best dan klu dia betul2 boleh bawak lagu tu, killer song gak tu...esp lagu Nubhan, Ada Untukmu....vocally, dia ni ok...suara mmg ader ciri2 Pop R&B yg bagus...cuma bak kata Edrie la....tak cukup masak....

Aril..mamat ni mmg aku tak berapa minat...kadang2 aku rasa dia poyo...overacting..aku suka bila Adlin comment pasal dia last week which is aku setuju sgt2.....kadang2 kita kena laid back sikit....baru nampak cool.....

Adila..sorry to say...memang deserved kena kluar mnggu ni...dia ni walaupun dah ader experience as artis tapi aku rasa dia still tak cukup aura seorng star.....kawalan vokal tk brp mantap, kurang x-factor, ntahlah...nampak dia agak dull...kurang menonjol...cuma plus point dia nampak very confident on stage...maybe sebb dia dah byk experience on stage....



Tu jer observation aku this week......sapa nak AFUNDI...undi la betul2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails