Saturday, March 14, 2009

Aqiqah Thaqif

22 Feb lepas berjaya jugak aku buat Aqiqah untuk Thaqif selepas beberapa kali tergendala.....alhamdulillah.......plan asal nak buat tahun lepas serentak dgn Raya Korban tapi terpaksa cancel last minit sebab time tu aku kena gi kursus kat Jakarta sehari selepas Raya Haji......

Kenduri Aqiqah ni buat kira kongsi dgn kenduri majlis bertunang adik laki aku......buat kat kampung aku kat Penang....errr...Seberang Perai actually.....ader org selalu confuse...klu ckp Penang mesti diorg ingat Pulau jer.............

Part aku cuma beli kambing.....kenduri semua adik aku tolong uruskan......dua ekor kambing jadi korban....mula-mula risau gak sbb tak ramai orang yang makan kambing.....esp orang2 tua.....takut kolesterol, darah tinggi.......walaupun sebenarnya daripada apa yang aku penah baca persepsi tu tak betul........alhamdulillah, kira abis gak la dua ekor kambing tu......

Selesai satu kewajipan...................

Thaqif mmg suka naik basikal.....ni ntah basikal sapa la yang dia naik.......nanti kena beli satu la utk dia.......



Gambar masa sembelih kambing......ni lah 2 ekor kambing utk Thaqif........



Gulai kawah...........



Hidangan kenduri kampung........ni lebih kurang regular dishes la klu kenduri kat kampung aku......



Antara tetamu yang hadir...............

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails