Thursday, January 29, 2009

Raja Lawak Astro

Raja Lawak Astro tahun ni dah masuk musim ke-3...ni pun salah satu program yg aku follow sejak dari awal dulu...sejak musim pertama....dah aku rasa byk la pembaharuan dan penambahbaikan yg astro dah buat untuk rancangan ni....masa mula2 dulu crowd kecik, format pun tak berapa best...byk kekurangan boleh nampak.....cuma, yg menariknya musim pertama la muncul Zizan dgn Johan...dua org yg aku rasa best......ader masa depan yg bagus dlm industri hiburan.....



Masa mula2 tgk Raja Lawak, bini aku selalu la mcm mempersoalkan...lawak2 diorg yg tak lawak pun bagi dia...tapi tgk aku dok layan gelak.....mmg btul la....bukan la lawak sgt pun....cuma pada aku kita boleh kontrol tahap humor.....klu kita layan benda tak brp lawak pun kita boleh rasa lawak......ala...bukan rugi pun klu nak gelak lebih2....bagus utk kesihatan hilangkan stress....first season aku mmg letakkan tahap humor aku rendah sikit,..aku mmg tak expect lebih2 pun...pada aku apa yg aku tgk ..aku respect org2 yg boleh buat stand up comedy ni...bukan senang.....klu masuk AF....setakat menyanyi takde la sesusah nak buat org gelak.......dan nak jadi stand up comedian yg baik bukan ader jln short cut.....kena ambik masa.....learn thru time........klu saper2 masih ingat, masa mula2 Harith Iskander muncul dulu.....hampeh giler...aku pun mengaku la lawak dia lawak bodoh....ingat citer "Bendul"...konon2 nak tiru Mr Bean...pastu siri jgn ketawa....hancuss.....tapi tgk kat mana Harith Sekarang?...aku rasa dia dah kira top performer dah...esp utk stand up comedy........berapa tahun dia ambik masa nak jadi bagus........klu korang kenal, ader sorg mamat nama dia Dan Cook..boleh cari kat youtube.....aku penah tgk dlm talk show aper ntah aku dah lupa...dia pun citer masa mula2 dia buat stand up comedy, dia kena boo....depan 1000 org....sampai dia down giler.......tapi tgk show dia skrg ni.....mantap....sebb tu la aku respek Raja Lawak.....

Masa first season dulu, aku rasa org masih blur lagi dgn program ni...so kualiti not that good la...masa tu aku rasa yg betul2 talented pun Johan, Zizan, Tauke dgn Yus la...cuma aku dok ramal either Johan or Zizan yg sepatutnya memang......Yus aku rasa dia menang maybe di pengaruhi faktor penonton kesian tgk kehidupan dia ......aku rasa la.....anyway, takpe...bukan sapa juara yg penting sgt...lebih penting, raja lawak kira platform menonjolkan diri so that org nampak bakat kita...sbb tu aku rasa Johan dgn Zizan lebih berjaya........First season punya format, pengkritik sorg....pastu ader "otai lawak"....yg kira cam tenaga pengajar la....tapi aku rasa tak brp berjaya la stail ni........lagi satu yg silap, masa first season dulu diorg pisahkan group.....semua kena solo....aku rasa cara tu tak kasi kebebasan la....tu yg kesian kat tauke tu.....padahal masa mula2 dia dgn Acap & Arab ok per......ader org yg mmg tak leh buat lawak sorg2.......

Second season better. byk perubahan positif yg diorg buat. Kekalkan group, tak splitkan diorg aku rasa cara yg lebih baik la....Zizan & Johan jadi pengacara mmg tambah lagi flavour rancangan ni......pastu format 3 pengacara cum pengkritik pun bagus.....plus sorg pengritik jemputan......aku suka cara Zaibo dgn Harun Salim Bachik kritik...bernas & ader isi....sorry to say, aku tak suka Enot.....aku rasa semua peserta dpt kritikan yg sama jer....dia asyik ulang ayat yg sama jer.....Nabil mmg dari mula menyerlah berbanding peserta lain.....dari awal aku rasa org dah ramal dia akan menang.....aku paling suka persembahan Nabil masa topik "Cinta".......Kump Cham, along dgn Azrul cam lambat pikap sikit...mula2 tak manyerlah sgt cuma towards the end baru nampak diorg punya talent.......peserta2 lain.....mmmm...boleh la...better then first season....



Season ketiga ni, format dikekalkan...Zaibo dikekalkan....Fauziah Nawi ganti Enot..aku rasa bagus...cuma aku tak brp minat Shamsul Ghau Ghau.......kdg2 aku rasa mamat tu ntah apa2 ntah...komen mengarut jer......peserta tahun ni aku rasa cam kureeng sikit la.......takde saper2 pun yg nampak betul2 outstanding........cuma beza sikit tahun ni ader peserta pompuan......masa mula2, masa ujibakat aku tgk Am cam ok...tapi aku rasa dia takde byk idea sgt.....setakat dah masuk 4 minggu ni, favourite aku kump Sepah, Chot, LNJ dgn Am........yg lain aku rasa tak best.....paling aku rasa tak best,...Syem....ah terkeluar pun.......

So, sapa Raja Lawak tahun ni.....aku pun tatau...susah nak ramal..............



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails