Monday, January 19, 2009

AJL -23 2008

Dah abih dah AJL utk 2008 smlm. Tahniah kepada Taja, Tass, Lan & Meet Uncle Hussein atas kemenangan Lagu Untukmu sbg Juara Lagu. Aku mmg follow AJL ni dari dia mula2 dulu...tahun 86 zaman Francesca Peter, Manan Ngah, Habsah Hassa dll. Pada aku AJL mmg anugerah terbesar utk iktiraf lagu terbaik di Malaysia. AIM pun kalah. AIM kira prestij utk benda2 lain la cam penyanyi terbaik, albun terbaik, kulit album terbaik. Walaupun dlm AIM pun ader lagu terbaik tapi tak seprestij AJL....



Overall AJL smlm mantap...persembahan semua finalis pun best. Dari mula lagi aku mmg ramal lagu MUH ni boleh pegi. Pada aku lagu tu ader "something"....aku start admire lagu tu sejak aku tgk series Kami....aku mmg minat series Kami tu, citer tu cam ader kelainan sikit berbanding drama2 bersiri kat Malaysia yg lain, tu sbb pertama, sebb kedua psl aku suka Liyana Jasmay...pada aku Liyana Jasmay actress muda with bright future....aku start perasan bakat dia masa tgk dia berlakon citer Castello.....aku rasa dia mmg berbakat besar.....

Comment pasal keputusan smlm, MUH pada aku mmg layak menang. Maybe ramai yg pertikaikan apsal Faizal Tahir, Sampai Syurga tak menang, walhal dia menang vokal dgn persembahan terbaik. Harus diingat AJL ni pasal Lagu Terbaik dan dia actually more on mengiktiraf pencipta lagu dan penulis lirik, bukan penyanyi semata.....So, dari segi lagu, arrangement, lirik..mmg Lagu Untukmu mantap.....tak dinafikan persembahan Sampai Syurga mmg dahsyat...terpegun aku tgk, meremang bulu roma aku...dah lepas jer persembahan tu aku mmg dah ramal dia kan memang persembahan terbaik....mmg takde org lain boleh lawan la.....terkesan betul persembahan tu......gimmick menjadi......



Persembahan2 finalis lain pun tak kurang hebat...among favourite aku Stacy ...mantap, lincah, tarian gempak.....Estranged pun best, Sofaz pun best.........cuma, aku actually menaruh harapan gak kat Kalis Rindu, Elyana...tapi aku rasa cara dia nyanyi sambil duduk tu tak best la...dia patut follow sekali menari ala2 broadway tu.....lagu Kalis Rindu tu pu pada aku 'catchy'......lagi satu maybe sebb giliran persembahan terakhir, so dia dah sedikit ter'overshadow' dgn org2 lain......Spider, Bila Nak Saksi mmg bukan favourite aku....aku suka Spider, cuma aku tak suka lagu tu....kurang menangkap la.....

Audience skrg ni aku rasa dah boleh terima lagu Indie...which is very good...muzik ni sebenarnyer very universal....apa2 pun bunyi yg manjadi muzik berhak mendapat tempat di mana2 sahaja........

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails