Friday, January 29, 2010

Zee Avi

Dulu penah sekali, member aku citer psl sorang artis pompuan terrer main gitar... nama dia kokokaina....dia kasi aku link youtube minah tu...aku tgk tapi tak brp beri perhatian sgt time tu.....

Satu hari, ader member FB aku ckp member aku masa kat UM dulu masuk Raja Lawak 4, nama dia JD....(dulu aku pangil dia Koi).... so, aku pun search la dlm youtube psl dia....tetiba aku jumpa satu post si JD ni dia buat clip psl dia reply kepada lagu Zee Avi tajuk "Kantoi"... so, dia link la dgn Zee Avi.... aku pun layan la video tu dan aku rasa cam aku penah dgr lagu tu dlm radio.... lagu tu catchy and guna dwi bahasa, english and malay....

Start dari situ la aku mula tertarik pasal Zee Avi....tahu lah youtube kan..... dia akan bawak kita dari satu video ke satu video dan aku pun terjumpa la lagu "bitter heart".... Lagu tu mmg aku suka giler even masa first time aku dgr..... dari situ la aku start search info psl Zee Avi... dan tempat utama aku pergi klu nak maklumat Wikipedia la.... dari situ lah aku tau yg Zee Avi ni Malaysian, lahir kat Sarawak, dok KL, dulu dia dikenali sbg Kokokaina.... buat aku kagum beb... sebab record label dia dari US.... cuma aku pelik gak apasal takde company Malaysia yg boleh spot talent dia?...

Citer Zee Avi ni ader sikit2 cam Marie Digby.... bakat dia dikesan dlm youtube... Dia pun pernah buat show dlm Carson Daly......hebat kan.... So, skrg ni youtube dah boleh jadi medan utk expose bakat .... so rajin2 la post video kat youtube, mana tau bakat2 korang ada org spot nanti......

Aku dah lama tak beli CD lagu.... ker tak penah huh?....maybe tak penah kot.... So, CD Zee Avi ni la yg pertama yg aku beli..... original tau..... reason, sebab aku rasa worth it..... Lagu2 dia simple, easy listening, very soothing.... sesuai utk release tension......



Ni la video show dia dlm Carson Daly....lagu fav aku, Bitter Heart.... klu korang search youtube, lagu ni actually penah jadi commercial Wal Mart kat US....



Good Luck Zee Avi.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails