Tuesday, December 22, 2009

Warkah Terakhir

Korang tahu tak citer Warkah Terakhir, dulu Astro Citra ader aired thru slot Suatu Ketika....masa citer ni kluar aku blum subscribe lagi pakej mustika... so aku tgk la thru youtube...... kagum giler aku dgn drama ni.... mmg aku minat citer2 epic ni.....and disebabkan aku demam sekejap dgn citer Warkah terakhir tu, aku pun struggle la hantar surat melalui FB kat pengarah citer tu Wan Hasliza.....ni petikan surat aku tu...hehehe....
--------------------------------------------------------------------------
Salam,
Baru2 ni saya menonton Warkah Terakhir via Youtube....dan saya berasa sangat kagum dengan hasil seni dan jalan cerita drama tersebut...dan terus saya tercari2 siapakah penulis dan pengarah cerita tersebut...maka berjumpalah dgn nama Wan Hasliza Wan Zainuddin...syabas..... melalui internet saya cuba mengetahui siapakah wan hasliza ni.... quite a common nowadays, semua org pun ader facebook, jadi melalui facebook I found u...thanks for adding me as fb friend...appreciate that...... masa warkah terakhir disiarkan saya belum subscribe astro mustika, so i missed it.....tapi saya dah mula tertarik masa tgk promo thru channel astro yg lain.....anyway, thanks to youtube...esp those yg tolong uploadkan...dpt jugak la saya tgk citer tu..... Lepas menonton citer tu, byk la benda2 yg bermain dipikiran saya esp tentang kebenaran scene2 such as....adakah watak tajuddin tu benar, adakah benar tajuddin yg mendedahkan komplot rukun-13?...dan lain2 lagi2...... Lepas Warkah Terakhir, saya tertarik pula dgn Lembing & Layang...saya suka citer tu sbb pengguna bahasa orang asli yang maksimum.....pada saya cerita klu nak real..semua mesti real...termasuk bahasa...saya mmg suka citer2 epic....mcm saving private ryan, apocalipsto, pearl harbour, the patriot....dan saya suka citer melayu...mcm embun, paloh......leftenan adnan dan of course bukit kepong......Embun antara turning point saya terhadap citer perang melayu selepas era bukit kepong...cuma saya rasa embun klu dibuat guna bahasa utara sepenuhnya, mesti lagi....ummphhh..... so, apa plan u lepas ni.....ader lagi tak citer2 epik...mcm warkah terakhir & lembing dan layang?....... Tahniah....dan syabas....

Farid.
----------------------------------------------------------------------
Tak sangka pulak dia balas...... ni petikan balasan dia......

Salam saudara Farid,
Terima kasih kerana dapat menonton Warkah Terakhir. Tapi dapat tengok sampai Episod 8 ke because saya check kat youtube ada 1-6 aje kan?

Anyway, Astro is helming several epic projects. Banyak lagi cerita-cerita epik yang akan keluar dan diarah oleh sutradara2 yang lain juga. Contohnya selepas Warkah Terakhir there was 10 ( by Popiah Pictures) , Korban 44 pasal banjir di Pos Dipang, Lembing & Layang. Coming up, if im not mistaken, there's a drama on Botak Chin and Sybil Katigesu. You can see it on Astro Citra tapi kena langgan lah..

We try to do it se-real yang boleh. Semua pelakon terpaksa undergo latihan bahasa Sawarak (for wt) dan Semai (for L&L).. And its not easy tapi they did it..alhamdullilah.. Bahasa Semai yang paling susah..

Tajuddin is a fictional character. Dia melambangkan mereka2 yang berpaling tadah. Ada beberapa watak sebenar yang berpaling tadah tapi we dont think we want to show that pasal ada yang masih hidup lagi... So, to be safe, i added in Tajuddin's character ... We mentioned it in the making of that he was fictional. Sama juga dengan Norian. I think its best that we blur the lines a bit kan...:)

Anyway, teruskan menonton and thank you for your support and for writing in. It was nice of you to do so..

We'll be doing a few more epics.. One on Felda...

take care

Wan Hasliza
------------------------------------------------------------------
Ni aku embedded kan trailer citer tu.....


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails