Sunday, April 5, 2009

Konsert AF-7 Minggu ke-4

Terlambat sikit..aku tak sempat tgk menuju puncak...tapi tak pe tak rasa rugi pun...so no comment psl 'menuju puncak'....

Tugasan minggu ni menarik sbb laki nyanyi lagu pompuan dan sebaliknya.....memang challenge la sbb laki dgn pompuan key suara definitely berbeza........ditambah plak lagu2 yang diorg nak nyanyi tu lagu dari dua ikon hebat Malaysia, Amy Search dgn Siti Nurhaliza.......as usual komen aku utk konsert minggu ni................

Aishah - Mentari Merah Diufuk Timur; goyang sikit kat high note...overall persembahan ok la....tak brp boom sgt..biasa jer...nothing much to comment.

Qhaud - Di Taman Teman; lagu mmg sesuai la dgn suara and stail nyanyian Qhaud. Minggu ni mmg Qhaud nampak ok, better than last week...mungin sebb lagu yg dia dpt jenis yg sesuai dgn stail nyanyian dia...cuma gerakan dlm persembahan dia still nampak sumbang.....

Claudia - Suralaya Dalam D Major; Lagu ni mmg lagu yang bagus and sesuai utk dia. First time aku rasa dia nyanyi jauh sikit dari bayang2 Dayang Nurfaizah...aku suka la persembahan dia minggu ni....

Aril - Lakaran Kehidupan; one advantage pasal Aril ni tone suara da yg serak2 tu...tapi betul gak la mcm apa yg Edrie ckp...tak nampak byk perubahan pada Aril ni...still stail yg sama, gaya energetic yg terlebih2....but anyway, this week punya show aku rasa dia ok la....

Yazid - Aku Cinta Padamu; mamat ni mmg ader masalah..suara sedap tapi gaya persembahan hancur siut...mmg betul apa yg pengkritik komen, mamat ni kurang penghayatan tu sebb la efek kat pergerakan dia..nampak kaku....

Akim - Destinasi Cinta: Bagus giler..as usual Akim ada tone suara yang best giler......tone suara dia mmg kena dgn lagu ni...the way dia nyanyi pun nampak dia selesa sgt dgn lagu tu....one of the best performance minggu ni...meremang bulu roma aku gak la.....

Isma - Kerja Gila...mmg tak kena dgn dia....walaupun dia dah cuba nak buat ala rocker, penuh attitute tapi tak menjadi...masih nampak lembut , masih nampak ballad...tapi secara vocal dia still ok la..dia punya vocal control mmg bagus.....nampak pro.........

Rubisa - Tiada Lagi: lagu ni agak sukar la aku rasa sbb dia byk high note...and Rubisa ader sikit2 goyang part high note..anyway, persembahan dia agak konsisten every week....she can make it to final, but pengundi AF ni kadang2 dok terpengaruh dgn diari...aku mmg tak suka diari...sbb aku rasa diari byk menyebabkan penyanyi yg bagus teraniaya.....

Hafiz - Cinta Ini - Lagi ni agak kurang popular,...maybe lagu baru kot....tu jer yg tak best....lain2 ok...Hafiz as usual vocal control dia mmg bagus..mmg dia terrer....showmanship wise, tak penah mengecewakan...bak kata Adlin, Hafiz actually dah berada level atas sikit drp pelajar2 lain and seharusnya dia diberi lagu2 yang lebih mencabar....mcm lagu Jazz ker....setakat aku layan AF dari AF 1 sampai sekarang, lagu yg paling mencabar, lagu Al Jaraeu, Spain yg Farhan AF4 nyanyi tu......

Sidi - Ku Milikmu; persembahan yang ader kelainan sikit, stail akustik....something good to look at la....cuma vocally, still pada aku lemah la.....pergerakan , mamat ni mmg kaku.....

Zizi - Aku Dah Bosan; gimmick persembahan naik moto tu dah "terbaik" dah.....vocal dia pun ok bagus....lagu rock nampak mmg sesuai dgn tone vocal dia....overall, sgt bagus....puas hati la....

Pelajar pilihan aku minggu ni, aku kasi kat Claudia,..Hafiz and Zizi kira close fight la dgn Claudia....

Generally, Konsert minggu ni nampak better sikit drp last week. Masing2 dah mula menampak kan keselesaan atas pentas....cuma apa yg agak distracting bila Cikgu Fatty dgn Cikgu Siti Hajar mencelah buat comment...aku rasa tu semua gimmick Astro nak create storyline jer....nampak sgt....aku kadang2 menyampah gak dgn Astro punya gimmick2 malampau ni.......cliche...

Penyingkiran minggu ni agak mengejutkan aku...tak sangka Rubisa dgn Zizi yg kedua2 ader vocal and persembahan yang bagus terkeluar....ni semua mesti sebb diari la ni...dua minggu lepas bila kes Zizi dgn Rubisa , kes Akim punya backing vocal, undi diorg terus merosot....sbb tu la aku rasa diari tak bagus...diari ni mmg menganiaya org la......

So, ramalan finalis aku silap la ...sebb Rubisa dah terkeluar and she was in my list...........

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails