Thursday, July 31, 2008

How Do I Start?


Assalamualaikum & Salam Sejahtera....

How do I start?...Ntahlah.....all this while I never had any thought of having a blog. Tapi bila dok baca blog kawan-kawan ditambah plak dengan my wife also just started writing her own blog, aku pun jeles la. Pikir2 balik..hmmm....ok gak kan start blogging camni....at least dpt la luahkan isi hati ker, kasi pendapat ker....maki hamun org ker......mcm2 boleh buat.......tapi actually tujuan sebenar aku buat blog ni just sebb nak document kan apa2 pemerhatian dlm hidup aku seharian....aku rasa aku ni jenis org yg suka tengok sesuatu benda dgn penuh curiousity (betul ker ejaan ni?) dan aku suka pikir and kritik....semua benda la.......so adalah lebih baik aku kongsi pendapat aku, aku dokumenkan dlm blog camni.......harap2 ader org baca.......sbb selama ni kesian bini aku sbb dok kena layan kritik2 aku yg aku rasa kadang2 or maybe selalunya membosankan dia........ader gak la kadang2 aku spot bila dia bosan dgn hujah2 dan premis2 aku.....boleh tau kalau bila tetiba jer dia dah tukar topik lain.....tu maknanya dia tak layan la apa aku cakap tadi..........

Biasanya kalau orang nak start apa2 penulisan or ruangan mesti nak kena introduce themselves.....cliche la.....so aku malas la nak buat camtu.......cuma from time to time, aku akan selit2 sikit background aku.......provided aku rajin keep on menulis la.....so tak janji aaa........

Actually, aku kagum dgn org2 yg boleh tulih blog esp yg ader ciri2 penulisan creative, aku suka baca blog Afdlin Shauki.....dia memang creative la.......idea dia bagus......buah pikiran dia bernas.....sebb tu dia buat filem gempak......bila baca blog dia terasa cam bercakap dgn dia plak....cara dia tulih tu lively....paling mustahak nampak kejujuran.......tak tau la realitinya.....at least pada aku aku rasa dia jujur........bila baca blog dia terpikir plak...boleh ker aku tulih sehebat dia.......memang tak kot...tapi buat apa nak compete.....blog cuma media nak luahkan sesuatu......tak perlu tema, tak perlu format...ada org buat blog utk berniaga, ada org buat sbg diary, ada yg buat utk kongsi gambar dgn kawan2........ada yg buat nak kutuk2 kawan....ada yg buat tempat sebarkan propoganda....mcm2 tujuan......pokok pangkal nya kita yg baca....sejauh mana kita boleh terpengaruh, sejauh mana kita digest benda yg kita baca, tu.....tu yg mustahak.....

Gambar kat atas tu, kalau pandai cari mana aku..........

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails