Sunday, April 19, 2009

Konsert Minggu Ke-6 , AF7

Masa mula2 aku tgk dgr psl tugasan pelajar minggu ni, aku dah teruja.It's gonna be interesting. Maybe sebb aku mmg suka live band.....pastu dgr lagu2 yg diorg nak bawak pulak, semua boleh kira best2 la....penah jadi hit suatu ketika dulu....4 band yg jadi pilihan plak mmg band2 yg ader class tersendiri...Estranged, band generasi baru dgn lagu2 yg fresh....Kristal, band yg pada aku mmg pakar klu main muzik live,..Cokelat, band Indonesia yg gempak dan Lefhanded yg mmg legend...esp Man Kidal..pergh...Malmsteem Malaysia tu....Sebb tu lah konsert minggu ni mmg konsert yg ditunggu2 aku....

Pembukaan konsert dgn medley 2 lagu bonus....First, lagu What I've Done, Linkin Park...aku rasa diorg gagal....byk sumbang.....Second, lagu Queen, I want to Break Free....kira ok la..acceptable...boleh layan jugak la.....

Band pertama,Estranged...lagu tugasan utk Akim dgn Aril.....Akim nyanyi lagu Aurora aku rasa ok...mmg kira capai standard la utk opening act......cuma maybe chemistry dia dgn band perlu tambah sikit lagi baru cantik....tapi kira ok la...

Aril plak, dgn lagu Yang Pernah mmg terbaik...aku rasa dia mmg totally blend dgn band...plus suara dia mmg kena dgn lagu tu....aksi dia nyanyi baring tu pada aku acceptable...takde la nampak over sgt.....sesuai dgn lagu la.....one of the best performance minggu ni la aku kasi......

Then, band kedua, Kristal....mcm aku ckp awal tadi, Kristal mmg good klu main live ...sound diorg clear....gitaris dia Rory tu mmg bagus.....Hafiz dgn Claudia dpt tugasan dgn Kristal ..Hafiz dapat lagu Resam Pak Belalang..as usual dia mmg tak mengecewakan....vocal contol mmg bagus..lontaran suara oun lantang....walaupu ader komen dari pengkritk kata dia agak flat kat low note sikit, tapi aku dgr ok je...”ini telinga saya, saya mungkin salah”.....ulang balik kata2 Edrie Hashim 2-3 minggu sudah.....

Claudia dgn lagu keindahan pantai pun tak mengecewakan...mmg dia blend in dgn band betul2....interaction dgn penonton pun bagus......maybe sbb dia mmg berpengalaman nyanyi dgn band kot masa kat kuching byk mambantu....overall persembahan Claudia minggu ni best....

Cokelat plak jadi band ketiga malam tadi..Tugasan dgn Cokelat dpt kat Isma dgn Aishah.....Wapaupun Komen Edrie to Isma cam kureng sikit, tapi aku rasa persembahan Isma utk lagu Salah tu bagus....dia nampak mmg sesuai dgn attitude band tu...Cokelat pun jenis band yg tak heavy rock sgt...dia cam pop alternative sikit...mg sesuai la dgn stail Isma mlm tadi.....

Aishah plak kena lagu Segitiga. Lagu ni antara lagu Cokelat yg popular dah persembahan Aishah pun terbaik...puas hati la....takde byk mistake....dia pun mmg nampak blend-in dgn band.....ni kira one of the best performance utk Aishah.....congrat!!.....

Next band...band otai..Lefthanded...tugasan utk Yazid dgn Qhaud....Yazid dpt lagu Ku Di Halaman Rindu....aduss..camna nak ckp....aku rasa dia nyanyi lagu ni lembut sgt..meleret....mendayu2 sgt...sepatutnya dia kena nyanyi keras sikit...kurangkan lenggok...baru best.....tatau la camna nak ckp psl Yazid ni....aku rasa apa yg buat pengundi suka psl yazid sebb stail dia yg nampak innnocent jer...dan sifat innocent dia tu nampak kelakar and jadi sesuatu yg penonton suka....kejujuran dia.....tu la kot faktor sebenarnya kenapa vote dia tinggi....

Qhaud pulak dpt lagu Seruan....masa mula2 aku risau gak la...aku tak rasa dia mampu bawak lagu ni..tapi aku rasa not bad pun persembahan Qhaud semalam.....aderla part2 tinggi yg dia tak sampai...tapi vocally, ok..

Menuju puncak dgn live muzik..first time aku tgk penuh....walaupun still sumbang..koreography still tak sharp walaupun ni dah minggu keenam, tapi aku tak kisah pun sbb aku mmg tak brp suka lagu menuju puncak ni.....

Penyingkiran Qhaud mmg dah aku jangka dari awal lagi...Pada aku daripada ke lapan0lapan peslajar yg tinggal Qhaud la yg paling kurang...kurang best nyanyi, kurang publisity....dia pun low profile sikit...so dia jadi mangsa la...anyway, mmg pada aku Qhaud patut terkeluar la......



Gimmick minggu ni pada aku ok...tak over sgt....aksi Johan dgn Zizan mmg aku suka....personally aku mmg minat dua org mamat giler tu....

So lepas, konsert keenam ni..5 finalist pilihan aku...Hafiz, Isma, Claudia, Aishah dgn Aril......

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails